NL
EN
Google Cloud

Keep calm en versterk je Business Continuity Plan

Van een computervirus tot de uitbraak van een biologisch virus, allerlei gebeurtenissen kunnen je bedrijf platleggen als je niet goed bent voorbereid. The Business Continuity Plan (BCP) is een logistiek plan voor grote en kleine bedrijven die, na een onverwachte verstoring of ramp, hun kritieke functies weer op gang moeten krijgen. 

Het maakt niet uit of de bedrijfsvoering van je organisatie erg veel hinder heeft ondervonden of dat je er, in het beste geval, nog niets van hebt gemerkt, Business Continuity is essentieel als je zeker wilt zijn van veerkracht tijdens een crisis. Binnen BCP’s neemt technologie altijd een belangrijke plek in; het is van onmisbaar als je wilt voorkomen dat je bedrijf (deels) bevriest.

Volgens Gcinfotech krijgt 75% van de bedrijven die geen BCP hebben, hun activiteiten niet binnen drie jaar terug op de rit. Bedrijven die een zwak plan hebben, en dan vooral die bedrijven die zich niet bezighouden met modernisering, hebben een grote kans om het niet te redden, omdat ze niet alleen moeite hebben om weer aan het werk te gaan, maar ook ernstige inkomenseffecten ondervinden. Organisaties moeten zich dus afvragen: is onze technologische infrastructuur voorbereid op complicaties zoals werkdruk? In dit artikel lees je hoe Google Cloud jou als financieel dienstverlener kan helpen bij het moderniseren en versterken van je infrastructuur om zo je Business Continuity Plan te kunnen verbeteren.

Wat gebeurt er?
Sommige bedrijven hebben moeten stoppen, terwijl andere nu juist pieken ervaren. Financiële instellingen zijn in deze periode productiever geworden door vanuit huis te werken. Veel bedrijven in de financiële sector hebben hun activiteiten tijdens de coronacrisis kunnen voortzetten, omdat ze een cruciale rol in de economie spelen. Ze verstrekken bijvoorbeeld leningen aan klanten in nood en en versterken hun digitalisering om hun eigen activiteiten een boost te geven. Technologie speelt zo een belangrijke rol bij zowel de maatschappelijke verantwoordelijkheden van financiële instellingen als bij het moderniseren van hun activiteiten naar aanleiding van de coronacrisis.

Nieuwe oplossingen
Google weet dat toegang krijgen tot informatie en het beheren en beveiligen daarvan ingewikkeld en verwarrend kan zijn. Voor Google Cloud is het belangrijk dat je zeker weet dat er een plan ligt voor een technologische infrastructuur waarmee je altijd toegang hebt tot je data. Daarom biedt Google Cloud bijvoorbeeld het Paycheck Protection Program (PPP) Lending AI Solution. Deze end-to-end oplossing helpt jou als kredietverstrekker bij het snel opstarten van een PPP-kredietproces, op schaal en helemaal gratis.

De oplossing bestaat uit drie onderdelen. Het eerste is een Loan Processing Portal, een web-based applicatie zoals de interface tussen een klant en een instelling. Het tweede onderdeel is een Document AI PPP Parser waarmee je middels AI gestructureerde informatie van klanten kunt verzamelen. Tot slot kunnen je met Loan Analytics snel data invoeren en de-identificeren. 

Met deze nieuwe oplossing helpt Google de U.S. Small Business Administration (SBA) om leningen en andere kredietaanvragen sneller en automatisch te verwerken, voor mensen die daar behoefte aan hebben. Deze tool bevat de vertrouwde Google beveiligingscapaciteiten. Daardoor kunnen kredietverstrekkers voldoen aan de beleidseisen en hun essentiële activa beschermen.

Moderne technologie
Google heeft recent Cornerstone Technology binnengehaald. Cornestone Technology versoepelt de datamigratie van mainframes naar de cloud. Deze technologie richt zich op de toekomst. Bedrijven die nog steeds mainframes gebruiken, hebben met deze technologieën dan ook de nodige services in huis om hun infrastructuur en applicaties te moderniseren.

De dienst die Google aanbiedt, heeft drie pijlers. De eerste is het ontwikkelen van een migratiepad waarbij Google de mainframe-omgeving van de klant evalueert voor een modernere service-architectuur. De tweede pijler behelst het omzetten van welke taal of database dan ook naar een andere taal of database om toepassingen aan te passen aan nieuwe contexten. De derde pijler is het automatiseren en faciliteren van de migratie naar Google Cloud door en het stimuleren van nieuwe innovatieve use cases in data-analyse en -opslag. 

De uitdagingen in deze crisis worden juist kansen om je betrouwbaarheid te laten zien waar het gaat om het beveiligen van informatie en het benadrukken van technologische infrastructuur. Google is altijd aan het vernieuwen en past zich aan elke situatie aan. Met de PPP Lending AI Solution, en samen met Cornerstone Technology, probeert Google om de gevolgen van de coronacrisis te beperken. We kunnen ons nooit voorbereiden op alles, maar, afhankelijk van je bedrijf en context, wel op vergelijkbare situaties. En ook al komen rampen altijd onverwacht, er zijn altijd vergelijkbare scenario’s waar we al over hebben kunnen nadenken. We beginnen dus niet weer helemaal bij het begin.

Bronnen: