NL
EN
Google Cloud

Neem je klant mee op reis

40% van de online aankopen gaat op dit moment via mobiele telefoons. Webshops willen het aankoopproces zo gemakkelijk mogelijk maken en frictie daarbij zoveel mogelijk voorkomen. Frictie is alles wat de klant tijdens een aankoopprocedure irritant of onnodig kan vinden. Verminderen van frictie betekent vooral het wegnemen van barrières bij de checkout. Hoe kan een bedrijf dat doen? 

Om een optimale klantervaring te garanderen, is het belangrijk om de aanwezige frictiepunten te identificeren. Volgens een onderzoek van Baymard Institute vindt 87% van de consumenten het checkoutproces een van de grootste frictiepunten tijdens een aankoop. Volgens Google verlaat 70% van de klanten hun online winkelmandje vanwege frictie. Ze vinden het bijvoorbeeld lastig dat je een account moet aanmaken, cookies moet accepteren of alleen met een creditcard kunt betalen. 28% van de genoemde 70% rondt de aankoop niet af, omdat het afrekenproces te lang en /of lastig is.

Minder frictie en meer veiligheid tijdens de klantreis
Om de klantreis te versoepelen, kunnen bedrijven de checkout versnellen met behulp van digitale apparaten en technologie. Google heeft verschillende tools ontwikkeld om frictie tijdens een aankoop te verminderen: Google Pay en Google Shopping helpen om de checkout en betalingservaring te verbeteren. En met het cross-cloud API-beheerplatform Apigee helpt Alphabet (het moederbedrijf van Google) bij het bouwen en ontwikkelen van moderne, veilige en eenvoudige checkoutprocedures. Met deze technologie en tools wil Google zorgen voor een gemakkelijke klantreis, en frictie voorkomen.

Veilig met Google
Kopen via een mobiele telefoon moet veilig, gemakkelijk en snel zijn voor gebruikers. Dat is dan ook het doel van Google Pay. Steeds meer toepassingen gebruiken biometrische gegevens voor extra beveiliging en snelheid. Ook Google Pay biedt met vingerafdruk- en gezichtsherkenning een veilige methode om snel mobiel te betalen. 

Google biedt nog een makkelijk- en extra veiligheidsmaatregel: je kan je betaalgegevens en -methode veilig opslaan in je Google Account. Google Pay maakt bij toekomstige aankopen automatisch gebruik van jouw eerder ingevulde gegevens en betaalmethode. De betalingsgegevens van klanten worden end-to-end gecodeerd vanaf de servers van Google naar de servers van de bedrijven. Zo garandeert Google de privacy en gegevensbescherming van jou als klant.

 

Prettige klantreis!
De uitdaging is om frictie zoveel mogelijk te verminderen en tegelijkertijd snelheid en veiligheid aanbieden. Net als bij schaken, wint hier degene die de minste fouten maakt, dus degene met de minste frictie. Wij helpen je bij elke stap die jouw bedrijf neemt om het checkoutproces te verbeteren en zo mobiele klantreizen prettiger te maken.

Bronnen: